lørdag den 2. juni 2012

En smuk smuk FARVE...

En af mine dejlige veninder lavede for lidt siden en rigtig lækker rabarber saft. Det var virkelig lækkert og jeg har her til morges prøvet at gøre hende kunsten efter. Mine forældre har en del rabarber i haven så da de lige var et smut forbi her i ugen havde de en posefuld med. 

Jeg har ikke den opskrift som Krille (min veninde) brugte, men Go' morgen Danmark havde rabarber på menuen her i ugen og jeg har derfor brugt deres opskrift. Jeg har dog ikke givet den så meget sukker som der stod i opskriften (hvilket var utrolig meget sukker). Den bliver rigeligt sød af det jeg gav den, efter min mening må den faktisk godt være lidt mere bitter end min er blevet.  

Jeg har lavet den således:

500g Rabarber 
550g Rørsukker 
1 vaniljestang 
0,75 L. vand

Det hele blandes i en gryde og koges i 30min. si derefter væsken fra og køl ned.



Den skal dog blandes op med vand inden den er drikkeklar, men er det dog ikke en fantastisk farve. 

Jeg brugte lidt at "kompotten" til en klat Skyr i morges og det var virkelig lækkert, så smid ikke rabarber "kompotten" ud der kommer ud af de kogte rabarber, det er lækkert til en dessert eller på yoghurten om morgnen. 

Rigtig god lørdag til jer..

1 kommentar:

  1. Det ser super lækkert ud, Janet. Det tror jeg da jeg vil forsøge mig med en dag :) God lørdag til dig også. Knus

    SvarSlet