fredag den 20. april 2012


Knæk Knæk Knæk....

Dagen idag har skam været en dejlig dag. Med energi fra solens stråler fik jeg bagt lidt lækkert knækbrød. Det smager så dejligt og så er der lidt at gå og "Snacke" af ;)


Hvis det kan friste så kommer opskriften lige her:
Opskriften:
  • 1 dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  • 3,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 2,5 tsk. salt
  • 2 dl vand
  • 1,25 dl olie
Fremgangsmåden er ret nem: 
  • Først blander du, havregryn, alle kerner og frø, bagepulver, mel og salt i en skål 
  • Derefter kommer du vand og olie i blandingen og rører så det bliver en god klistret dej 
  • Så tager du halvdelen af dejen og flader den ud på en bageplade og gør efterfølgende det samme med den anden halvdel
  • Når dejen på de to bageplader er delt godt ud tager man en kniv og laver firkanter eller hvilken form man har lyst til at have knækbrødet i
  • Til sidst skal de i ovnen på 200grader i ca. 15 min 

Her til sidst får i lige en update på cardiganen som jeg er i gang med, den er nu blevet syet sammen de steder den kunne og jeg er næsten færdig med ærmerne. Jeg regner stærkt med at i på søndag for et fint billede med mig og min lækre færdige cardigan :D

RIGTIG god weekend til jer alle og så krydser vi lige fingre for godt vejr, så min kæreste og jeg kan nyde alle de smukke kirsebærtræers blomster på Langelinje, i solskin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar